المپياد فرش ايران بين‌المللي مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، رئيس مرکز ملي فرش ايران با بيان اين مطلب افزود: مرحله اوليه اين المپياد در دو مقطع دانش‌آموزي و دانشجويي باحضور 13 استان در مقطع دانش‌‌آموزي و 14 دانشگاه و مراکز عالي برگزار شد.

مرتضي فرجي ادامه داد: مرحله نهايي دومين المپياد فرش با حضور 130 برگزيده از کل مراکز دانش‌آموزي و مراکز دانشگاهي صورت مي‌گيرد.

رئيس مرکز ملي فرش ايران با اشاره به اينکه برگزيدگان در چهار رشته طراحي، مرمت، رنگرزي و بافت در دو سطح عملي و تئوري با يکديگر رقابت مي‌کنند گفت: از ميان اين 130 نفر 24 نفر انتخاب مي‌شود که به نفرات اول تا سوم در هر رشته جوايزي اهدا مي‌شود.

فرجي از احتمال بين‌المللي شدن اين المپياد خبر داد و اظهار داشت: در صورت توافق در نشستي که قرار است اسفندماه امسال در هندوستان با حضور ايران، نپال، ترکيه، افغانستان و پاکستان صورت گيرد گامي بزرگ در اين زمينه بر خواهيم داشت.

وي همچنين شناخت استعدادهاي دانش‌آموزان و دانشجويان در زمينه فرش، ايجاد انگيزه و رقابت براي تحصيل علوم و مهارت‌هاي رشته فرش و ارزيابي توان علمي و ارتقا توان علمي را از مهمترين اهداف برگزاري اين المپياد قلمداد کرد.

دبير علمي المپياد فرش نيز در ادامه به بحث داوري اين المپياد اشاره کرد و گفت: داوري در دو سطح دانش‌آموزي و دانشجويي توسط داوراني که از ميان اساتيد برتر انتخاب شده‌اند صورت مي‌گيرد.

حسن‌زاده ضمن تأکيد بر بحث داوري اظهار داشت: اين دوران از زمان شروع مسابقات تا زمان اعلام نتايج در قرنتينه کامل هستند تا در زمينه داوري، المپياد امسال نيز چون سال پيش حرف و حديثي پيش نيايد.

گفتني است سازمان دانش‌پژوهان جوان، وزارت آموزش و پرورش و انجمن علمي فرش دستباف مرکز ملي فرش ايران را در برگزاري هر چه مهمتر اين المپياد ياري مي‌کنند.

M/111


انتهای پیام/

کد خبر 1386112335